Recent heeft Grohe, een producent van badkamers en badkamer-accessoires een nationale wellnessenquête uitgevoerd. Naast de relevante zaken voor badkamers kwamen ook heelwat conclusies naar voor over de algemene wellness beleving van Vlamingen en Walen. Aan de enquête namen 5122 mensen deel, 40% mannen en 60% vrouwen. Een greep uit de resultaten, met daarbij ook een verwijzing naar onze dienstverlening:

  • wellness wordt door de respondenten voornamelijk geassocieerd met tijd nemen voor een ontspannende massage of relaxen in een jacuzzi
    mobielemassages: “Een ontspannende massage bij jou aan huis is de perfecte manier om es lekker te wellnessen. Geen verplaatsing, lekker cocoonen, what more can you wish?
  • wellness wordt ook vaak in verband gebracht met water
    mobielemassages: “Waarom niet een massage koppelen aan een privé sauna moment? Of zelf thuis eerst de jacuzzi in en daarna lekker genieten van een massage? Je kan tegenwoordig ook jacuzzi’s huren voor je party. Of op hotel: eerst es lekker zwemmen en dan een massage op je kamer bestellen. Wij leveren ook diensten in hotels.
  • wellness moet je voelen: mensen associëren de zintuiglijke ervaring van wellness in eerste instantie met VOELEN, en dan met RUIKEN.
    mobielemassages: “Dit is voor ons allesbehalve verrassende conclusie. Reeds langer werken we met intuitieve massage waarop we op ons gevoel voortgaan. Gevoel is veel belangrijker dan pure techniciteit. Onze oliën en body lotions op basis van aroma’s brengen je in de perfecte stemming. We maken ook mengsels op jouw vraag als je een geurtje super vindt en dit wil gebruikt zien bij jouw persoonlijke massage.”
  • de Belg maakt meer en meer tijd voor “selfness”
    mobielemassages: “ons concept is precies daarom opgezet. Vanuit mijn personal coachingpraktijk merkte ik een behoefte aan tijd voor jezelf bij mijn coachees. Dit heb ik doorgetrokken naar de wellness. Tijd voor jezelf, op een moment waarop je quality time kan nemen, en dit in jouw meest vertrouwde omgeving. no hassle, we deliver at home!”
  • Bij Vlamingen doen natuurlijke basiskleuren zoals grijs, beige, kaki het meest aan wellness denken. Bij Walen is dat eerder wit.
    mobielemassages: “toen ik mijn wellness kledij koos, kwam ik als vanzelf bij bruin als rustgevende kleur aan. Weg met die schreeuwerige kleuren, relax…..”
  • De badkamer wordt als ruimte thuis het meest geassocieerd met wellness (64%); daarna volgt de living (17%). mobielemassages: “Bij de meeste mensen is de badkamer veel te klein om er een massagetafel op te stellen; die enkele malen dat we gewerkt hebben in een badkamer merkten we wel de positieve effecten; ook de koppeling van douchegelegenheid aan massagesessie kan een meerwaarde zijn. De living was de tweede ruimte in de enquête. Daar gebeuren de meeste van onze behandelingen. Mensen die niet opteren voor een massage aan huis, klagen soms over het feit dat het bij hen niet voldoende ruim is. Voldoende ruimte verhoogt het welbevinden.”
  • Op een werkdag neemt slechts 22% van de mannen en 16% van de vrouwen minstens 2u de tijd om te ontspannen. Bij de mensen jonger dan 50 is dat percentage nog een stuk lager.
    mobielemassages: ” er is nog werk aan de winkel als we in prima conditie door de crisis willen. Neem tijd om te ontspannen; begin alvast met een heerlijk ontspannende massage bij jou aan huis!”