>

Ik heb een zeer dubbele relatie met hotelmassages. Heb er al zeer leuke ervaringen mee gehad, een enkele maal zelfs een zeer bekende artiest kunnen masseren; maar ook al andere ervaringen gehad. Twee ervaringen blijven me bij.  De ene dateert al van een tijdje geleden. De andere zeer recent.

Een tijd geleden had ik in Limburg een afspraak in een hotel. Mevrouw had een reservatie gemaakt voor haar en haar man. Een verrassing voor de man. Dit is een typische situatie die we bij massage aan huis wel vaker tegenkomen. Altijd een spannend moment: “zal de partner de verrassing wel leuk vinden?” of “hoe zal de ander reageren?”… Meestal valt zoiets reuze mee. Maar niet hier. Toen ik in de gang van de tweede verdieping aankwam, hoorde ik geluid van uit een kamer. Op een doordeweekse dag buiten het seizoen waren er niet zoveel gasten in het hotel, zodat ik al gauw doorhad dat het geluid, een discussie, uit de kamer kwam waar ik me naartoe begaf.

Aangezien ik niet direct wou aankloppen midden in de discussie, besloot ik maar wat te wachten tot de storm zou gaan liggen. Maar ik heb wel enige tijd moeten wachten. Mijnheer vond de verrassing van mevrouw een onnodige verspilling van veel teveel geld. Dat was niet gepermitteerd, zeker gezien hun situatie. Hij was niet van plan om de massage “te ondergaan” en mevrouw moest maar haar plan trekken met de massage afspraak.

Uiteindelijk heb ik toch beide partners gemasseerd, de ene al met meer enthousiasme dan de andere. En hoe het afgelopen is? Wel uiteindelijk kreeg de massage nog een staartje. Mevrouw zou het bedrag op mijn rekening overschrijven van zodra ze terug thuis zouden zijn. Na ongeveer drie maanden en ettelijke telefoons, mails etc… heb ik uiteindelijk de zuurverdiende centen mogen ontvangen. Ik mocht ei zo na het gelag betalen voor de echtelijke ruzie. Gelukkig was dit een geisoleerde ervaring met wanbetalingen. Maar de hotelruzie, die blijft legendarisch in mijn hoofd zitten. De sfeer in de hotelkamer was om te snijden, en ik mocht proberen er nog het beste van te maken.

Recent was mijn ervaring anders, maar minstens even frustrerend. Een afspraak voor een hotelmassage resulteerde in een aanvankelijke  “no show up” van de klant. Na enig aandringen via de telefoon, lange wachttijd, en nog enkele hindernissen kon de massage uiteindelijk doorgaan. Ook deze massage was een verrassing voor de partner van de man. Die kon de verrassing maar matig appreciëren.  Uiteindelijk werd – met alle wachttijd en verloren tijd incluis –  3,5u gespendeerd voor een massage van 1u. Nog niet genoeg voor het Guinness Book of Records, maar meer dan voldoende om er die dag genoeg van te hebben. Hotelmassages, het blijft een apart verhaal.

Gelukkig kan je ook uit negatieve zaken nog enkele positieve levenslessen trekken:

  1. bestel alleen een massage als je echt zeker bent dat je wil en kan genieten
  2. ken je partner door en door vooraleer je je in een avontuur stort
  3. respecteer de ander
  4. service kent zijn grenzen. Soms moet je hard zijn voor je klant, ook al is dat pijnlijk
  5. maak afspraken duidelijk

Wil jij een hotelmassage boeken? Laat je niet afschrikken, maak duidelijke afspraken en toon respect voor diegenen op wie je rekent. Op onze service kan je rekenen, maar houd rekening met dit:

“If you try to fool people, other people may do the same to you one day”