>

Massage aan huis is telkens weer een unieke belevenis. Het verhaal van elke klant is anders, en je bent voor heel even een deeltje van het gezin of de plek waar je klant dagdagelijks zijn of haar leven doorbrengt; een behoorlijke privé aangelegenheid, maar het schept ook een band met je klant….. soms voor heel even. En dan is het weer weg….. tot wanneer?

Deze vragen houden me al lang bezig. Veel klanten zijn “birds of passage”; Ze kruisen je wegen, zoals ze dat ook doen met andere wellness dienstverleners,  maar ze gaan daarna ook verder met hun leven, en dat leven verandert voortdurend. Kindjes komen erbij, relaties lopen op de klippen, klanten verhuizen, etc…. Bij een aantal klanten komen we plots in een andere episode van hun leven terug op het toneel. Ze willen de draad opnemen, maar er is veel veranderd.

Er zijn ook klanten die eenmalig een beroep doen, en ondanks het feit dat ze zeer positieve feedback geven, zie je ze niet noodzakelijk direct terug; je vraagt je soms af: “Hoe zou het met die of die persoon zijn?” of “Zou hij of zij nog last hebben van dit of een ander kwaaltje?” of “Dat kleintje moet nu al een flinke peuter zijn…”. Sommige klanten zijn gewoon je naamkaartje kwijt, daar waar anderen direct je telefoonnummer in hun electronisch adresboek hebben opgeslaan.

We hebben niet de gewoonte onze klanten te overvallen met marketing acties; we vinden dat ze in hun privacy niet al te zeer moeten gestoord worden of dat we niet opdringerig moeten zijn. Een wellness ervaring met mobielemassages mag niet teveel business worden. Maar soms, heel af en toe, is de verleiding toch wel heel groot om die telefoon te nemen en de klant op te bellen…. Een echt dilemma waar ik mee worstel.

Wacht niet tot je mailbox je aanzet om te investeren in jezelf; neem vandaag nog het heft in eigen handen. Op naar een nieuwe heerlijke ontspannende massage…bij jou aan huis.