>

Vandaag had ik weer zo’n hele fijne verrassingsmassage. We hebben er onderhand al een handje van weg om zo’n verrassingsevents op te zetten. Je weet wel: een man of vrouw bestelt voor zijn of haar partner een verrassing. De verrassing is een heerlijk ontspannende massage … aan huis. De niets vermoedende partner is thuis, er wordt aangebeld en o wee…. wat een verrassing!! Althans zo denk je maar.

Dit jaar hebben we aanzienlijk meer mannen die voor hun vriendin of vrouw een dergelijke verrassing plannen. Vlaanderen gaat er op vooruit zou je zeggen. Een goede zaak voor zowel de gever als de ontvanger van dergelijke verrassing. Alleen, is die verrassing wel echt zo’n grote verrassing? Vandaag bleek dat minder het geval te zijn dan men zou kunnen denken. De mevrouw die voor me open deed zei al vlug “hij heeft goed geluisterd naar mijn hints”. A pre-programmed surprise, right out of the brain of the woman! Vrouwen geven inderdaad graag hints als ze iets willen krijgen. Een onderzoek waarover op vrouwblog.nl wordt gesproken geeft ons nog meer inzicht in wat er werkelijk omgaat in het vrouwenbrein. Een subtiel maar zeer effectief spel.

 

“Ruim een derde van de vrouwen koopt een cadeau voor haar man uit eigenbelang. Een beetje gehaaid kun je ons dus wel noemen. En ook laten wij twee keer zo vaak doorschemeren wat voor cadeau we zelf willen hebben. Tja, we moeten natuurlijk wel iets hè, om te krijgen wat we willen! Vrouwen hebben volgens het onderzoek een beter inzicht in de cadeauwensen van hun partner. Mannen geven aan dat hun partner de juiste cadeaus koopt omdat zij precies weet wat hij leuk vindt. De dames hebben beduidend minder vertrouwen in hun partner en geven dan ook graag hints over hun cadeauwensen.Dat blijkt uit een onderzoek van een verzamelsite voor actiecodes van webwinkel. Zij ondervroegen 916 online shoppers over het kopen van valentijnscadeaus. Opvallend veel vrouwen (36 procent) geven een cadeau aan hun partner dat ze zelf ook graag willen hebben. Vooral vrouwen in de leeftijdscategorie 26 tot 35 doen dit. [..] Vrouwen kopen niet alleen cadeautjes om hun partner blij te maken, maar er zit ook een deel eigenbelang bij. [..] Volgens het onderzoek weten vrouwen exacter wat ze willen hebben en zijn ze kieskeurig. Vandaar dat ze hun partner hints geven over cadeauwensen.”

Deze commentaren kunnen misschien wat sexistisch lijken, maar vergeet niet: ze komen van vrouwen zelf, en het blijkt een echte realiteit te zijn. We denken aan de vrouwelijke klanten die zo bezorgd zijn om de stress die manlief toch heeft in zijn job. Er moet wat aan gedaan worden. En daarom bestellen ze voor manlief …… een DUO-massage :). Schattig toch?

Een andere techniek is om opvallend onopvallend een business kaartje van mobielemassages op de salontafel te leggen. En te wachten tot je partner vragen stelt. Of je partner te vertellen over een leuk cadeau dat een vriendin van jou heeft gekregen, en hoe ze ervan genoten heeft. Allemaal effectieve technieken om de partner wakker te schudden. Uiteraard speelt ook Facebook een rol, maar ook op andere sociale media wordt wel eens een selfie gepost na een heerlijke massage of zien we een klant genieten van een massage in de zonnige tuin (in de zomer dan hé). Hints zijn blijkbaar nodig om te kunnen krijgen wat men graag zou krijgen.

We naderen de kerstperiode stilaan. Beste mannen: wees bijzonder alert voor de signalen die je krijgt. Wellicht zit daar ook een heerlijke massage bij, waarmee je vrouwlief kunt verwennen. Of verras je partner eens echt en wacht niet op het signaal, maar vergewis je er dan wel van of je partner wel houdt van massage. Veel succes toegewenst!